Proses Claim Kereta Banjir

PROSES CLAIM KERETA BANJIR

1. Ambik gambar kereta yang terlibat. Untuk bukti.

2. Call hotline general insurans atau takaful

3. Syarikat Takaful akan buat arrangement untuk pickup kereta

4. Kereta yang terlibat banjir akan dibaikpulih oleh panel syarikat takaful

Coverage banjir ni hanya boleh dituntut jika kita mencarum Special Perils. Andai kata tiada coverage ini, sorry guys. Memang kena repair sendiri.

So, andai ada Special Perils, boleh terus hubungi syarikat insurans atau takaful korang.

Bawah ni compilation hotline no syarikat general insurans / takaful untuk di rujuk.

1. Zurich : 1-300-88-6222
2. Etiqa : 1-300-13-8888
3. Alliance : 1-800-22-5542
4. AXA Affin : 03-7989-0310
5. Berjaya Sompo : 1-800-18-8033
6. AM General : 1800-88-6333
7. Kurnia : 1-800-88-3833
8. Pacific & Orient Insurance : 1 -800-88-2121
9. RHB : 1-300-220-007
10. Lonpac : 03-2262 8666
11. Tune : 1-800-22-8863
12. Liberty : 1-800-88-5005 / 8990
13. Takaful Ikhlas : 1-800-88-1186
14. Takaful Malaysia:1-800-888-788

Semoga ini dapat membantu mereka yang sedar gusar melihat kenderaan ditenggelami air.

Claim baik pulih kenderaan terlibat ditanggung sepenuhnya oleh syarikat insurans/ takaful.

Apa-apa pun, pastikan ada Special Perils rider dlm existing cover note insurans / takaful, baru tak ada masalah untuk claim.

Moga bermanfaat

Credit to FB Nasyiruddin